Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry: piirikokous 3.6.2020

Vakuuttava ja asiantunteva pääministeri SDP:n puheenjohtajaksi

Pääministeri Sanna Marinin johtama hallitus on luotsannut maatamme poikkeuksellisessa ja ennakoimattomassa tilanteessa määrätietoisesti ja johdonmukaisesti. Kulunut kevät on ollut haasteellinen meille kaikille, mutta rauhallisella ja asiantuntevalla esiintymisellään pääministeri on pystynyt valamaan uskoa siihen, että tästäkin selviämme. Sanna Marinin osaavaa ja määrätietoista otetta tarvitaan myös SDP:n johtamiseen ja sen vuoksi Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit kannattavat Marinia SDP:n puheenjohtajaksi elokuun puoluekokouksessa.

Lasten ja nuorten hyvinvointi keskiöön

Kevään Koronakriisi on koetellut ihmisiä, yrityksiä ja ennen kaikkea hyvinvointia. Lasten ja nuorten hyvinvointi on noussut keskeiseksi huolenaiheeksi, kun normaali arki keväällä radikaalisti muuttui. Maan hallituksen, kuntien ja päättäjien ratkaistavana ovat suuret taloudelliset haasteet, mutta voimavaroja ja resursseja tulee keskittää myös henkisen hyvinvoinnin ja erityisesti lasten hyvinvoinnin varmistamiseen. Etäkoulunkäynti osoitti sen, että eriarvoisuuden osalta on vielä paljon työtä tehtävänä ja näin ollen myös Marinin hallitusohjelman edistäminen tulee tarpeeseen, kun askeleita poikkeustilanteesta ulospääsemiseksi aletaan ottaa. Lasten ja nuorten hyvinvointi on tulevaisuusinvestointi eikä tässä kriisissä saa toistaa lama-aikana tehtyjä virheitä.

Kaakkois-Suomesta esitetään SDP:n puoluevaltuustoon osaava joukko kokemusta

SDP:n puoluekokous valitsee elokuussa puoluevaltuutetut käyttämään puolueen ylintä päätäntävaltaa. Kaakkois-Suomesta puoluevaltuuston jäseniksi ja varajäseniksi esitetään piirikokouksen päätöksellä seuraavat henkilöt:

Varsinaisiksi jäseniksi: Sami Virtanen (Kotka), Nina Peltonen (Hamina), Ilkka Nokelainen (Imatra), Johanna Thomander-Tiainen (Lappeenranta), Onni Espo (Kouvola), Niina Ristolainen (Kouvola), Satu Taavitsainen (Mikkeli) sekä Olli-Pekka Kristiansson (Savonlinna)

Varajäseniksi puoluevaltuustoon ovat ehdolla: Heikki Martikainen (Pieksämäki), Jenna Vertanen (Ruokolahti), Sari Melkko (Kouvola), Kari Huovila (Pyhtää), Kari Ojala (Mikkeli), Tiina Montonen (Kotka), Kari Virinsalo (Lappeenranta) sekä Raine Lehkonen (Mikkeli)

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n kevätpiirikokous pidettiin 3.6. etäyhteyksin. Kokoukselle poliittisen tilannekatsauksen toi ministeri Ville Skinnari. Piirikokous vahvisti mm. Kaakkois-Suomen puoluekokousedustajat elokuun puoluekokoukseen sekä käsitteli sääntömääräiset asiat.