SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Syyspiirikokous 24.10 – Tutustu Pj ehdokkaisiin

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n syyspiirikokous pidetään Lappeenrannassa hotelli Lappeessa lauantaina 24.10. klo 10.00 alkaen. Syyspiirikokouksessa päätetään mm. toiminnan linjoista seuraavalle vuodelle ja valitaan piirin puheenjohtajisto sekä piirihallitus tulevalle kaksivuotiskaudelle.

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n puheenjohtajuutta ovat tavoittelemassa kotkalainen Nina Brask sekä Teemu Hirvonen Savonlinnasta. Puheenjohtajaehdokkaisiin pääsette tutustumaan alla:

Nina 1b                   teemu

NINA BRASK 43v, Kotka

TEEMU HIRVONEN 31v, Savonlinna

Perhe: avoliitossa, avopuoliso Tuomo, 2 omaa poikaa (Veeti 11v ja Ville 16v)

Ammatti / työ: kuntohoitajana Carean apuvälinekeskuksessa, toinen ammatti on sihteeri

Harrastukset: kuntonyrkkeily, geokätköily, ulkoilu westie-uros Cessun kanssa.

Luottamustoimet: Kotkan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, Karhulan työväenyhdistyksen johtokunnan jäsen. Aiemmat luottamustoimet: perusjärjestötyö vuodesta 2002 alkaen, Sd Kotkan valtuustoryhmän puheenjohtaja, lasten- ja nuorten lautakunnan varapuheenjohtaja, teknisen lautakunnan jäsen. Kotka-Kymi seurakuntayhtymän luottamustoimet sekä Karhulan Urheilijoiden puheenjohtaja.

Koulutus: Kuntaliiton ja FCG:n Kuntapuheenjohtaja koulutus = sertifioitu kuntapuheenjohtaja (2014-2015)

Perhe: avopuoliso Anni, puolitoistavuotias tyttäremme Emma ja kolme islanninlammaskoiraa Onni, Neeka ja Nuura.

Ammatti/ työ: Työkseni teen yhteiskuntavaikuttamista sekä opiskelen yhteiskuntapolitiikkaa Itä-Suomen yliopistossa, eli jonkin sortin pätkätyöläisenä minua voinee pitää.

Harrastukset: Harrastan sillä vähäisellä vapaa-ajalla mikä tavallisen perhe-elämän jälkeen jää liikuntaa, lukemista sekä metsätöitä.

Luottamustoimet: Savonlinnan kaupunginhallituksen 1.varapuheenjohtajan sekä kaupunginvaltuutetun tehtävät. Olen myös toista kautta Etelä-Savon maakuntahallituksen 1.varapuheenjohtaja, sekä Etelä-Savon maakunnan yhteistyöryhmän puheenjohtajana. Toimin myös Sdp:n puoluevaltuuston 1.varapuheenjohtajana, edellisen kauden olin myös puoluehallituksen pöydän äärellä, mutta silloin puoluehallituksen jäsenenä.

Mikä sai sinut tavoittelemaan piirin puheenjohtajuutta?

Tavoitteena kehittyä taitavaksi politiikan moni-osaajaksi ja kehittää kuntien toimintaympäristöä poliittisesti. Kuntien tulevaisuus on muuttuva (kuntarakenne ja SOTE), demokratian kehittäminen ja avoin vuorovaikutus sekä kuntajohtaminen kiinnostaa. Piiriorganisaatio on väline, jolla muutamme ympäristöä tasa-arvoisemmaksi ja oikeudenmukaisemmaksi

Mikä sai sinut tavoittelemaan piirin puheenjohtajuutta?

Runsaat pyynnöt ja kehotukset tarttua tähän haasteeseen olivat se joka sai minut tarjoamaan omaan panostani piirin puheenjohtajan vastuulliseen tehtävään. Kaakkois-Suomi, kuin koko sosialidemokraattinen työväenliike kaipaa poliittisen linjan kirkastamista ja ennen kaikkea rohkeutta tuoda ihmisille jälleen näkyväksi miksi sosialidemokratia on paras ja oikeudenmukaisin tapa kehittää yhteiskuntaa. Koen että laaja kokemukseni kohtalaisen nuoresta iästäni huolimatta ja koeteltu poliittinen osaamiseni toisi lisäarvoa piirihallituksen toimintaan myös puheenjohtajan tehtävässä.

Tärkeimmät asiat, joita tulisi jatkossa piirissä kehittää niin järjestön kuin politiikan näkökulmasta?

Piiri– piirin kehittäminen on kaikkien tehtävä, yhteistyössä. Tarkoittaa jalkautumista piirin alueelle, sosialidemokraattisempi piiri. Kuntalaisille tutuksi kampanja. Vuorovaikutuksen ja viestinnän tehostaminen. Piirin työntekijöiden työhyvinvointi ja työn kehittäminen, yhteistyössä.

Järjestöt: jäsenistön kuulemisen parantaminen, jäsenhankinta. Linkit / yhteyshenkilöt piiriin – järjestöihin.

Politiikka: selkeät kannanotot, oma sosialidemokraattinen näkökulma, jota voidaan noudattaa piirin toiminnassa, sitä kautta perusjärjestöissä ja kuntapolitiikassa – omilla painotuksilla. Ollaan rehellisesti jotain mieltä ja parannetaan viestintää sekä annetaan selkeät perustelut ”kentälle”. Tämä toiminta tulisi lähteä valtakunnan tasolta ja piirimme kansanedustajilla on merkittävä rooli jalkauttaa päätöksiä. Kansanedustajat tuodaan mahdollisuuksien mukaan lähemmäksi piirin toimintaa.

Suurimmalla piirijärjestöllä on painoarvoa ja sitä tulee myös hyödyntää. Tulevat kuntavaalit ovat käännekohta kunnissa, kuntien hallinnoissa. Tähtäimenä tulee olla sosialidemokraattinen vaalivoitto koko piirin alueella.

Tulen tekemään parhaani, jotta olen sanani mittainen nainen. Tulen myös toimimaan yhteistyössä ja edistämään yhteistä piiriä.

SDP:n tulee ottaa paikkansa kansakuntaa kokoavana voimana ja näyttää että on olemassa oikeudenmukaisempi vaihtoehto kuin se politiikka jota oikeisto meille suomalaisille tarjoilee. Keskeistä on sen oikeistolaisen talouspolitiikan ylivallan murtaminen, joka on vallannut suomalaisen yhteiskunnallisen keskustelun. Tässä me demarit olemme epäonnistuneet ja sen tulokset ovat nähtävillä heikossa vaalimenestyksessä.

Piirin toimii kokoavana voimana alueella puolueosastojen, kunnallispoliitikkojen, vaalipiirin kansanedustajien ja puolueen yhteisten linjausten välillä. Sosialidemokratia pitää tehdä näkyväksi ja tahtotilamme selkeäksi. Politiikan jalkauttaminen ei onnistu mikäli järjestötaso ei toimi. Eri puolueosastojen hyvien ja toimiviksi osoittautuneiden toimintatapojen levittäminen on välttämätöntä. Piiri voi koordinoida tapahtumia ja tarjota toimintamalleja, esimerkiksi syksyllä järjestettyjen ”Kättä päälle”-tapahtumista saatujen kokemusten mukaan.

Kunnallisvaalit ovat keskeinen lähiajan prioriteetti. Piirin tulee tukea osastoja ja kunnallisjärjestöjä ehdokashankinnassa ja kunnallispolitiikan ”loppukirissä” ennen vaaleja. Tämä työ on välttämätöntä aloittaa välittömästi. Yskivästä järjestökoneistosta on viritettävä 2010-luvun työkalu. Yhteistyötä ammattiyhdistysliikkeen ja kansalaisjärjestöjen välillä on kehitettävä.

Me sosialidemokraatit tarvitsemme rohkeutta tehdä politiikkaa, uskallusta tuoda esille uusia ideoita, vahvaa itsetuntoa epäonnistumisten kohdatessa, kykyä kuunnella sekä keskustella ihmisten kanssa, keskinäistä luottamusta ja yhteistä innostumista.