Syyspiirikokouksesta 10.11.2012

NUORISOTAKUU TOTEUTETTAVA KUNNISSA

Sosialidemokraattisen työministeri Ihalaisen esityksestä valtion ensivuoden budjetissa on varattu 60 miljoonaa euroa nuorisotakuun toteuttamiseen. Esitys on ehdottomasti hyväksyttävä eduskunnassa. Kuntien tulee toteuttaa nuorisotakuu valtion asettamien puitteiden mukaisesti.

Kymen Sosialidemokraatit vaativat kuntia luomaan laaja-alaiset edellytykset nuorisotakuun toteuttamiseksi. Paikallistason kaikkien toimijoiden tulee yhdessä nuorten kanssa löytää toimenpiteet, joilla turvataan jokaiselle nuorelle työ-, harjoittelu- tai opiskelupaikka. Nuorisotakuun toteuttaminen ei saa jäädä byrokratian rattaisiin, vaan nuorten syrjäytymisen estämiseksi on löydettävä ennakkoluulottomia, hallintorajoja rikkovia toteuttamistapoja.

KOVILLA OIKEISTOARVOILLA EI RAKENNETA YHTEISTYÖTÄ

Kymen Sosialidemokraatit ovat huolissaan viime aikojen ulostuloista hyvinvoinnin heikentämiseksi. On äärimmäisen huolestuttavaa, että julkisissa puheenvuoroissa jaetaan kansaa kahteen luokkaan. Sivistyneessä Suomessa hyvinvointi kuuluu jokaiselle, varallisuuteen katsomatta. Taloudellisestikin vaikea aika vaatii kansalaisilta yhtenäisyyttä sekä huolenpitoa jokaisesta yksilöstä. Yhtenäisyyden edellytyksenä on myös yhteiset verovaroin kustannetut hyvät julkiset palvelut.

Kymen Sosialidemokraattisen piiri ry:n puheenjohtajana valittiin jatkamaan Tuomas Valtonen Kouvolasta. 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Yrjö Welling Lappeenrannasta ja 2. varapuheenjohtajaksi Aila Eerola Kotkasta.

Piirihallituksen jäseniksi vuodelle 2013 tulivat valituiksi:
Matti Heikkilä (Kotka), Juha Sutinen (Kouvola), Tuija Arvila (Pyhtää), Aira Toivonen (Kouvola), Carita Wegelius (Lappeenranta), Päivi Tynnilä (Parikkala), Aira Paavola (Virolahti), Esa Koskenranta (Savitaipale), Antti Koivisto (Kouvola) sekä Timo Mykrä (Imatra)