SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Syyspiirikokouksesta 10.11.2012

NUORISOTAKUU TOTEUTETTAVA KUNNISSA

Sosialidemokraattisen työministeri Ihalaisen esityksestä valtion ensivuoden budjetissa on varattu 60 miljoonaa euroa nuorisotakuun toteuttamiseen. Esitys on ehdottomasti hyväksyttävä eduskunnassa. Kuntien tulee toteuttaa nuorisotakuu valtion asettamien puitteiden mukaisesti.

Kymen Sosialidemokraatit vaativat kuntia luomaan laaja-alaiset edellytykset nuorisotakuun toteuttamiseksi. Paikallistason kaikkien toimijoiden tulee yhdessä nuorten kanssa löytää toimenpiteet, joilla turvataan jokaiselle nuorelle työ-, harjoittelu- tai opiskelupaikka. Nuorisotakuun toteuttaminen ei saa jäädä byrokratian rattaisiin, vaan nuorten syrjäytymisen estämiseksi on löydettävä ennakkoluulottomia, hallintorajoja rikkovia toteuttamistapoja.

KOVILLA OIKEISTOARVOILLA EI RAKENNETA YHTEISTYÖTÄ

Kymen Sosialidemokraatit ovat huolissaan viime aikojen ulostuloista hyvinvoinnin heikentämiseksi. On äärimmäisen huolestuttavaa, että julkisissa puheenvuoroissa jaetaan kansaa kahteen luokkaan. Sivistyneessä Suomessa hyvinvointi kuuluu jokaiselle, varallisuuteen katsomatta. Taloudellisestikin vaikea aika vaatii kansalaisilta yhtenäisyyttä sekä huolenpitoa jokaisesta yksilöstä. Yhtenäisyyden edellytyksenä on myös yhteiset verovaroin kustannetut hyvät julkiset palvelut.

Kymen Sosialidemokraattisen piiri ry:n puheenjohtajana valittiin jatkamaan Tuomas Valtonen Kouvolasta. 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Yrjö Welling Lappeenrannasta ja 2. varapuheenjohtajaksi Aila Eerola Kotkasta.

Piirihallituksen jäseniksi vuodelle 2013 tulivat valituiksi:
Matti Heikkilä (Kotka), Juha Sutinen (Kouvola), Tuija Arvila (Pyhtää), Aira Toivonen (Kouvola), Carita Wegelius (Lappeenranta), Päivi Tynnilä (Parikkala), Aira Paavola (Virolahti), Esa Koskenranta (Savitaipale), Antti Koivisto (Kouvola) sekä Timo Mykrä (Imatra)