Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

Syyspiirikokouksen julkilausuma ja ehdokkaat eduskuntavaaleihin

Työtä ja kasvua elvytyksellä

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen aloitteesta hallitus käynnistää työllistäviä investointeja ympäri Suomea. Tie-, rata-, vesitie- ja asuntorakentaminen antaa välittömästi työtä tuhansille ja välillisesti kymmenille tuhansille suomalaisille. Nämä panostukset näkyvät myös Kaakkois-Suomessa.

Taloutta on käännettävä nousuun jatkamalla elvytystä. Julkisia investointeja on aikaistettava. Kuntapalvelujenkin rahoitus on viimekädessä riippuvaista talouden kasvusta ja työllisyydestä. Siksi myös kuntien kannattaa nyt olla mukana elvytystalkoissa. Yksityisten ammatinharjoittajien ja pienyrittäjien toimintaedellytyksiä tulee myös parantaa.

Pitkittyvän ja lisääntyvän työttömyyden kohteeksi joutuvia ei saa jättää yksin. Aktiivisen työvoimapolitiikan toimenpiteitä on lisättävä. Yhteistyötä myös kolmannen sektorin kanssa on vahvistettava.

Terveys ei ole kauppatavaraa

Sosiaali- ja terveyspalvelujen saatavuuden ja laadun turvaamiseksi on sote-uudistus toteutettava viipymättä. Vastuu palvelujen tuotannosta on oltava julkisella sektorilla eli kunnilla. Kolmas ja yksityinen sektori täydentävät jatkossakin julkisia palveluja.

Pyrkimykset lykätä sote-uudistusta ovat vastuuttomia. Yksimielistä kaikkien puolueiden hyväksymää julkisiin palveluihin perustuvaa linjausta on kunnioitettava.

Stora Enso investointi Imatralle tervetullut

Stora Enson 27 miljoonan euron investointi Imatralle on hyvä ja tärkeä uutinen koko Kaakkois-Suomelle. Yhdessä muiden investointipäätösten kanssa se antaa lisäuskoa ja toivoa alueen kehityksestä kaikille toimijoille.

Kaakkois-Suomi on hyvä paikka yrittää, tehdä työtä, asua ja harrastaa. Yhdessä positiivisesti toimien voimme kääntää vaikeudet voitoksi.

Vahva ja kattava ehdokasjoukko

Kaakkois-Suomen sosialidemokraateilla on tarjota sopiva ehdokas jokaiselle alueemme asukkaalle. SDP:n listalta löytyy ehdokkaita kattavasti koko vaalipiirin alueelta, niin sukupuolen, iän, ammatin kuin osaamisenkin osalta.

Käynnistyvän yhtenäisen vaalityömme tavoitteena on tavata mahdollisimman monta  vaalipiirimme äänestäjää. Tervetuloa mukaan.

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraattien syyspiirikokous Imatralla 25.10.2014 on vahvistanut SDP:n ehdokkaat eduskuntavaaleihin.

Ehdokkaana Kaakkois-Suomessa ovat:

kansanedustaja Jouni Backman (Savonlinna), ministeri Sirpa Paatero (Kotka), kansanedustaja Jukka Kärnä (Imatra), kansanedustaja Anneli Kiljunen (Lappeenranta), kansanedustaja Suna Kymäläinen (Ruokolahti), kansanedustaja Pauliina Viitamies (Mikkeli), toiminnanjohtaja, sosionomi (AMK) Satu Taavitsainen (Mikkeli), projektityöntekijä, työsuojeluasiat Harri Helminen (Kouvola), yhteiskuntatieteiden maisteri Ninni Taavitsainen (Kotka), rikosylikonstaapeli Sari Melkko (Kouvola), yhteiskuntatieteiden maisteri Anna-Kristiina Mikkonen (Savonlinna), konduktööri Teppo Järnstedt (Kotka), kirvesmies Jarkko Harjumaaskola (Hamina), opiskelija Mikko Valtonen (Lappeenranta), yhteiskuntatieteiden kandidaatti Joonas Honkimaa (Kouvola), terveydenhuollon opettaja Kaija Kollanus (Pieksämäki) sekä aluetoimitsija Heikki Seila (Mikkeli)

Lisätietoja:
Sanna Koskenranta