Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Syyspiirikokouksen julkilausuma ja ehdokkaat eduskuntavaaleihin

Työtä ja kasvua elvytyksellä

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen aloitteesta hallitus käynnistää työllistäviä investointeja ympäri Suomea. Tie-, rata-, vesitie- ja asuntorakentaminen antaa välittömästi työtä tuhansille ja välillisesti kymmenille tuhansille suomalaisille. Nämä panostukset näkyvät myös Kaakkois-Suomessa.

Taloutta on käännettävä nousuun jatkamalla elvytystä. Julkisia investointeja on aikaistettava. Kuntapalvelujenkin rahoitus on viimekädessä riippuvaista talouden kasvusta ja työllisyydestä. Siksi myös kuntien kannattaa nyt olla mukana elvytystalkoissa. Yksityisten ammatinharjoittajien ja pienyrittäjien toimintaedellytyksiä tulee myös parantaa.

Pitkittyvän ja lisääntyvän työttömyyden kohteeksi joutuvia ei saa jättää yksin. Aktiivisen työvoimapolitiikan toimenpiteitä on lisättävä. Yhteistyötä myös kolmannen sektorin kanssa on vahvistettava.

Terveys ei ole kauppatavaraa

Sosiaali- ja terveyspalvelujen saatavuuden ja laadun turvaamiseksi on sote-uudistus toteutettava viipymättä. Vastuu palvelujen tuotannosta on oltava julkisella sektorilla eli kunnilla. Kolmas ja yksityinen sektori täydentävät jatkossakin julkisia palveluja.

Pyrkimykset lykätä sote-uudistusta ovat vastuuttomia. Yksimielistä kaikkien puolueiden hyväksymää julkisiin palveluihin perustuvaa linjausta on kunnioitettava.

Stora Enso investointi Imatralle tervetullut

Stora Enson 27 miljoonan euron investointi Imatralle on hyvä ja tärkeä uutinen koko Kaakkois-Suomelle. Yhdessä muiden investointipäätösten kanssa se antaa lisäuskoa ja toivoa alueen kehityksestä kaikille toimijoille.

Kaakkois-Suomi on hyvä paikka yrittää, tehdä työtä, asua ja harrastaa. Yhdessä positiivisesti toimien voimme kääntää vaikeudet voitoksi.

Vahva ja kattava ehdokasjoukko

Kaakkois-Suomen sosialidemokraateilla on tarjota sopiva ehdokas jokaiselle alueemme asukkaalle. SDP:n listalta löytyy ehdokkaita kattavasti koko vaalipiirin alueelta, niin sukupuolen, iän, ammatin kuin osaamisenkin osalta.

Käynnistyvän yhtenäisen vaalityömme tavoitteena on tavata mahdollisimman monta  vaalipiirimme äänestäjää. Tervetuloa mukaan.

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraattien syyspiirikokous Imatralla 25.10.2014 on vahvistanut SDP:n ehdokkaat eduskuntavaaleihin.

Ehdokkaana Kaakkois-Suomessa ovat:

kansanedustaja Jouni Backman (Savonlinna), ministeri Sirpa Paatero (Kotka), kansanedustaja Jukka Kärnä (Imatra), kansanedustaja Anneli Kiljunen (Lappeenranta), kansanedustaja Suna Kymäläinen (Ruokolahti), kansanedustaja Pauliina Viitamies (Mikkeli), toiminnanjohtaja, sosionomi (AMK) Satu Taavitsainen (Mikkeli), projektityöntekijä, työsuojeluasiat Harri Helminen (Kouvola), yhteiskuntatieteiden maisteri Ninni Taavitsainen (Kotka), rikosylikonstaapeli Sari Melkko (Kouvola), yhteiskuntatieteiden maisteri Anna-Kristiina Mikkonen (Savonlinna), konduktööri Teppo Järnstedt (Kotka), kirvesmies Jarkko Harjumaaskola (Hamina), opiskelija Mikko Valtonen (Lappeenranta), yhteiskuntatieteiden kandidaatti Joonas Honkimaa (Kouvola), terveydenhuollon opettaja Kaija Kollanus (Pieksämäki) sekä aluetoimitsija Heikki Seila (Mikkeli)

Lisätietoja:
Sanna Koskenranta