Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Piirikokouksen kannanotto: Eteenpäin yhteistä itäsuomalaista tulevaisuutta rakentaen!

SDP Etelä-Savo ry:n piirikokouksen kannanotto 17.3.2012

SDP Etelä-Savon piiri toivottaa tervetulleeksi Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson yhteiseen edunvalvontaan muun Itä-Suomen kanssa. Etelä-Savon sosialidemokraatit haluavat nähdä uudet vaalipiirit mahdollisuutena vahvistaa Itä-Suomen asemaa. Erityisesti työllisyyden parantaminen, palvelujen turvaaminen, koulutuksen yhteistyön kehittäminen, nuorisotyöttömyyden vähentäminen, liikenneratkaisut ja Venäjä-yhteistyö ovat koko laajalle Itä-Suomelle yhteinen asia. Olisi luontevaa, että Etelä-Karjala ja Kymenlaakso tulisivat nyt mukaan Itä-Suomen neuvottelukuntaan. Yhdessä pystymme kääntämään tämän muuttuneen tilanteen koko itäisen Suomen eduksi.

Etelä-Savossa on jatkettava kuntaremonttia määrätietoisesti ja eteläsavolainen todellisuus muistaen. Järkevää on, että palveluiden järjestämisestä vastaavat nykyistä vahvemmat peruskunnat, jotka ovat taloudellisestikin itsenäisempiä. Riittävän vahva peruskunta pystyy huolehtimaan asukkaistaan.

Etelä-Savo on harvaan mutta kauttaaltaan asuttu ja pitkien välimatkojen maakunta. Vahvistuvien Mikkelin, Savonlinnan ja Pieksämäen kaupunkien lisäksi tarvitaan maaseudun elinvoimaisuutta turvaamaan myös nykyistä vahvempia maaseutukuntia kirkonkylineen. Vain näin toimien kuntauudistuksen päätavoitteet, hyvinvointipalvelujen turvaaminen, elinvoiman lisääminen ja demokratian vahvistaminen kunnissa onnistuvat.
Lisätietoja: Puheenjohtaja Satu Taavitsainen, puh. 0440-905546