SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Piirikokouksen kannanotto 23.4.

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n piirikokous Kangasniemellä 23.4.

Piirikokouksen kannanotto:

Säästöt ajavat lasten vanhemmat työuralta sivuraiteille

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n piirikokous kantaa huolta pienten lasten vanhempien asemasta työmarkkinoilla. Hallitus ajaa päätöksillään lasten vanhempia urapolulta syrjään lisäämällä kannustinloukkuja ja suurimpina kärsijöinä ovat naiset ja lapset.

Porvarihallituksen ajamat varhaiskasvatuksen leikkaukset eriarvoistavat lasten oppimisen polkua päivähoitorajauksella ja ajavat vanhemmat, pääasiassa naiset, kotiin päivähoitomaksujen korotuksella. Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit haluavat muistuttaa, että kunnat voivat vielä käyttää omaa harkintaa maksujen korotuksissa ja päivähoidon rajaamisessa. Helpolla laskutoimituksella paljastuu se, että enemmän veroeuroja kunnalle kerryttää työssäkäyvä vanhempi lasten ollessa päivähoidossa kuin kotiin maksetut tuet ilman verokertymää.

Kaikki ei ole kaupan Kaakossakaan
Maan hallituksen omistajaohjauspolitiikalle ja yhtiöittämisvimmalle ei löydy Kaakkois-Suomen Sosialidemokraateista ymmärrystä. Alueemme työttömyysluvut ovat jo nyt huimia, eikä työpaikkoja synny porvarihallituksen politiikalla. On täysin käsittämätöntä, että samaan aikaan ajetaan työttömät palkattomaan työkokeiluun jopa 80 kilometrin työmatkalla ja suunnitellaan asiakasmaksujen keräämistä yhtiöihin siirrettävistä tieväylistä. Kaakossa olemattoman, ja hallituksen toimin edelleen kurjistuvan, julkisen liikenteen puitteissa työmatkaliikenne julkisilla on mahdotonta. Ei olisi ennen vaaleja uskonut, että Suomea nousee johtamaan Keskusta, jonka toimesta maakunnat saavat jatkuvasti raippaa leikkauksilla, joita keskustaministeri mm. valtionyhtiöiden kilpailuttamisella kaavailee. SDP on esittänyt kestäviä vaihtoehtoja niin hallituksen talousarvioon kuin viimeisimpänä omistajaohjauspolitiikkaan.

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ovat tyrmistyneitä Sipilän hallituksen kyvyttömyyteen ja haluttomuuteen toimia Itä-Suomen yliopiston Savonlinnan kampuksen säilyttämiseksi. Vetovoimaisen, kustannustehokkaan ja laadukkaan yliopistoyksikön lopettaminen tuottaa noin miljoonan säästöt yliopistolle ja aiheuttaa koko yhteiskunnalle yli 130 miljoonan euron kustannukset.

SDP on myös kunnissa toiminut estääkseen järjettömiä leikkauksia. Meillä on oikeudenmukaisempia vaihtoehtoja ja kuntavaaleissa lähdemme tavoittelemaan suurimman puolueen asemaa Kaakkois-Suomessa.