SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Piirikokouksen julkilausuma ja valinnat

TYÖVOIMAPALVELUT KUNTOON

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit kantavat huolta alueemme rakennemuutoksen seurauksista sekä työvoimapalveluiden saatavuudesta. Kaakkois-Suomen alueella, Etelä-Savo mukaan lukien oli syyskuun lopussa jo yli 26000 työtöntä työnhakijaa, joista yli 7200 yli vuoden työttöminä olleita. Pitkäaikaistyöttömien määrän kasvaminen saattaa rasittaa kuntia KELAn sakkomaksujen muodossa, mutta ennen kaikkea se on rasite yksilötasolla. Työttömyyden hoito ei saa olla alueellamme toissijainen asia. Alueen elinvoimaisuus nousee vain panostamalla nopeaan työllistymiseen.

KUNTIEN TALOUSTALKOOT EI VAIN VERONMAKSAJIEN HARTEILLE

Kuluva syksy on näyttänyt todellisen kuvan kuntien taloudellisesta ahdingosta. Monilta osin kunnat ovat joutuneet turvautumaan veronkorotuksiin, henkilöstön lomautuksiin sekä taksojen nostamiseen. Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit vaativat, että haastavan kuntatalouden keskellä tarkastellaan kriittisesti myös kuntien toimintaa ja rakenteita. Tässä ajassa ei voi olla hyväksyttävää, että kunnat ohjaavat veronmaksajien euroja veroparatiiseihin ostamalla palveluja yksityisiltä voittoa tavoittelevilta yhtiöiltä. Yksityinen palvelun tuottaja voi olla kunnalle kumppani, mutta markkinoiden ehdoille peruspalveluja ei pidä päästä. Kuntien hankinnoissa on otettava huomioon alueen työllisyysvaikutukset, työehtosopimusten noudattaminen sekä ennen kaikkea palvelujen laatu. Kuntalaiset ansaitsevat veroeuroilleen vastineeksi laadukkaat palvelut.

KOHTI EU-VAALEJA

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ottavat ilolla vastaan Riitta Myllerin ilmoittautumisen EU-vaalikilpaan. Piirikokousväki pitää tärkeänä sitä, että Itä-Suomessa on ehdokas, joka ymmärtää alueemme haasteet ja pitää niitä keskustelussa esillä. Sosialidemokraatit ovat valmiita päättämään, tekemään ja vastaamaan ihmisten hyvinvoinnista, niin kunta, valtio, kuin EU-tasolla

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n puheenjohtajaksi piirikokous valitsi 36-vuotiaan Satu Taavitsaisen Mikkelistä. 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Carita Wegelius Lappeenrannasta ja 2. varapuheenjohtajaksi Juha Sutinen Kouvolasta.

Piirihallitukseen valittiin: Nina Peltonen Haminasta, Matti Heikkilä Kotkasta, Vesa Piitulainen Luumäeltä,  Timo Mykrä Imatralta, Sari Melkko Kouvolasta, Anne Tuoma Kouvolasta, Jarmo Linnamurto Savonlinnasta, Alpo Salo Pieksämäeltä, Eija Stenberg Punkaharjulta sekä Pirkko Rahikainen Mikkelistä.