Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

Piirikokouksen julkilausuma ja henkilövalinnat

DSC 0967

JULKILAUSUMA 24.10.2015

TYÖELÄMÄ KYSYMYKSIÄ EI RATKAISTA PAKOLLA

Maamme porvarillinen hallitus tarjoilee työllisyyskysymysten ratkaisuksi pakkolakeja ja leikkauksia. Tämä vaihtoehdottomuuden politiikka ei ole Kaakkois-Suomen Sosialidemokraattien mielestä oikea tapa, jolla Suomea johdettaisiin kasvun tielle. Palkansaajat turvaavat osaltaan tuloillaan suomalaista ostovoimaa, joka vauhdittaa kotimaista kysyntää ja turvaa työpaikkoja.  Työllisyys ei nouse palkansaajien työehtoja polkemalla. Työllistymistä vauhdittamaan tarvitaan uusia avauksia, joita tulee hakea laajalta yhteiskunnan rintamalta. SDP on mm. esittänyt työllistymissetelin käyttöönottoa, jolla helpotettaisiin työttömien työllistymistä ja toisaalta myös työttömän palkkaamista yksityiselle sektorille.

Työmarkkinoiden ennakoitavuus ja pitkäjänteisyys on Suomessa perustunut yhteiseen sopimisenkulttuuriin. Sosialidemokraattien mielestä yhdeksi yhteiskunnan kärkihankkeeksi tulee asettaa kansalaisten mahdollisimman korkea ammatillinen järjestäytymisaste.

HEIKOMPIEN ELINOLOSUHTEIDEN KURJISTAMINEN ON HALLITUKSELTA JULMA ARVOVALINTA

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit pitävät hallituksen toimia leikata varhaiskasvatuksesta, koulutuksesta ja eläkkeensaajien toimeentulosta julmana arvovalintana. Varhaiskasvatus on ennen kaikkea tarpeellista lasten koulutukselliselle tasa-arvolle ja eriarvoistumisen ehkäisemiseksi. OECD:n mukaan euron sijoitus varhaiskasvatukseen tuottaa myöhemmin jopa seitsemän euroa, enemmän kuin mikään muu kasvatus tai koulutus. Laadukas varhaiskasvatus on myös tasapuolinen kaikille lapsille taustoihin katsomatta.

Eläkkeensaajiin kohdistuvat leikkaukset toimeentulosta ja arjen palveluista osoittavat, että hallitus ei näe suurta eläkeläisten joukkoa voimavarana, jollainen se todellisuudessa on. Leikkaukset heikentävät entisestään kaikkein heikoimmassa asemassa olevien pienituloisten ikäihmisten tilannetta.

HENKILÖVALINNAT
Kaakkois-Suomen Sosialidemokraattien puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle valittiin äänin 38-26 Teemu Hirvonen Savonlinnasta. Toisena ehdokkaana puheenjohtajavaalissa oli Nina Brask Kotkasta.

Piirin 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Matti Heikkilä Kotkasta ja 2. varapuheenjohtajaksi Mikko Valtonen Lappeenrannasta.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin Carita Wegelius (Lappeenranta), Jani Telkkä (Imatra), Anne Tuoma (Kouvola), Sari Melkko (Kouvola), Aila Eerola (Kotka), Kari Huovila (Pyhtää), Eija Stenberg (Savonlinna), Pirkko Rahikainen (Mikkeli), Alpo Salo (Pieksämäki), Mikko Hokkanen (Kangasniemi) ja varalle seuraavassa järjestyksessä: 1. Nina Peltonen (Hamina), 2. Jarmo Linnamurto (Savonlinna) 3. Markku Aholainen (Mikkeli), 4. Urpo Kunnasluoto (Kouvola), 5. Virpi Torniainen (Lappeenranta)