SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Palvelut ensin – EI yksityistämiselle

SDP Etelä-Savon Heinävedellä pidetyn syyspiirikokouksen kannanotto:

Palvelut ensin – EI yksityistämiselle

Kunnallisvaaleissa ratkaistaan kansalaisten peruspalvelujen tulevaisuus.
Sosialidemokraattien mielestä laadukkaat ja kaikkien saatavilla olevat palvelut turvataan parhaiten kuntien omana työnä. Sanomme jyrkästi ei erityisesti sosiaali- ja terveyspalvelujen yksityistämiselle.

Sosiaali- ja terveyspalveluihin pääsy riittävän nopeasti ei saa olla kiinni lompakon paksuudesta tai asuinpaikasta. Sosialidemokraatit tähdentävät, että peruspalveluissa ennakoivasti käytetty euro säästää pitemmällä aikavälillä kustannuksia.

Sosialidemokraatit kannattavat vahvoihin peruskuntiin perustuvaa palvelujen järjestämismallia. Keskustan ja Perussuomalaisten ajama maakuntamalli tarkoittaisi Etelä-Savossakin päätösvallan ja palvelujen siirtymistä pois kunnista. Tällaiseen keskittämiseen ei tule suostua.

Uusien valtuutettujen tulee välittömästi tarttua kuntien elinvoimaisuuden vahvistamiseen palvelujen turvaamisen lisäksi. Yritysten toimintaedellytyksiä edistämällä lisätään kestävällä tavalla työpaikkoja ja verotuloja.

Sosialidemokraattiset valtuutetut sitoutuvat SDP:n pitkäaikaisen, nyt toteutuvan tavoitteen, nuorten yhteiskuntatakuun toteuttamiseen kaikissa kunnissa. Jokaiselle nuorelle tarjotaan työ-, harjoittelu- tai koulutuspaikka. Tämän varmistamiseksi tarvitaan kuntien aloitteellisuutta ja toimenpiteitä. Myös elinkeinoelämän vahvaa kumppanuutta tarvitaan.

Kuntien on oltava mallityönantajia eli noudatettava hyvää työnantajapolitiikkaa. Kuntien on edellytettävä yhteiskuntavastuuta myös kaikilta niiltä toimijoilta, joilta ne ostavat palveluja. Kunnissa on oltava riittävästi hankintaosaamista, jonka avulla tarjouspyynnöt kyetään muotoilemaan niin, että paikallisilla tarjoajilla on myös käytännössä mahdollisuus saada palveluja tuotettavakseen. Näin raha jää hyödyttämään paikallistaloutta. Veroparatiisien vastaista kamppailua on jatkettava.

SDP Etelä-Savo ry:n piirihallituksen puheenjohtajina jatkavat kaksivuotista toimikauttaan edelleen pj Satu Taavitsainen, Mikkeli, 1. vpj Jarmo Linnamurto, Savonlinna ja 2. vpj Alpo Salo, Pieksämäki. Piirihallituksen jäseniksi valittiin vuodelle 2013 Hannu Haapanen, Mikkeli, Matti Hakulinen, Juva, Outi Hokkanen, Mikkeli, Sari Juutilainen (uusi), Joroinen, Mauri Kietäväinen (uusi), Pieksämäki, Olli-Pekka Kristiansson, Savonlinna, Timo Kuoksa, Mäntyharju, Raine Lehkonen (uusi), Mikkeli, Seija Rautiainen (uusi), Rantasalmi ja Merja Toijonen, Mikkeli.