Nuorten Yhteiskuntakoulu 2013 päättyi opintomatkaan Brysselissä

Kymen Sos.dem. piiri ry, yhteistyössä alueen työväenliikkeen järjestöjen kanssa, tarjosi yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneille nuorille puolen vuoden mittaisen koulutuskokonaisuuden.

Koulutus alkoi maaliskuussa 2013 ja päättyi lokakuussa opintomatkaan Brysselissä. Puolen vuoden koulutuksessa keskusteltiin ja saatiin asiantuntijoilta tietoa mm. taloudesta, verotuksesta, työelämän kysymyksistä, järjestörakenteesta sekä EU-asioista. Koulutukseen kuului myös esiintymistaidon jakso.

Brysselin opintomatkalla ryhmä tutustui EU-parlamentin toimintaan sekä komissioon.

Vastaava koulutuskokonaisuus on tarkoitus toteuttaa myös 2014 uudessa Kaakkois-Suomen piirissä.