Miksi SDP?

Mihin SDP:n toiminta perustuu?
– Sosialidemokratian päämääränä on vapauden, tasa-arvon ja solidaarisuuden oikeudenmukainen yhteiskunta. Siinä jokainen toimii kykyjensä mukaan oman ja yhteisen hyvinvoinnin puolesta. Ympäristöstä ja jokaisesta ihmisestä pidetään huolta. Oikeudenmukaisuus syntyy oikeuksien ja vastuun tasapainosta. Se toteutuu vapauden yhteiskunnassa, jossa vallitsee demokratia ja solidaarisuus, yhteisvastuu.

Haluaisin tuoda omia mielipiteitäni kuntani päätöksentekoon, voinko vaikuttaa SDP:n kautta?
– SDP:n puolueosastoissa käsitellään myös valtuutettujen kautta kunnan politiikkaa. Siellä voi helposti esittää kysymyksiä ja näkemyksiä tutuille valtuutetuille. Seuraavissa vaaleissa voit myös itse lähteä halutessasi ehdokkaaksi.

Päätöksenteko vaikuttaa välillä varsin kaukaiselta, miten SDP:n toiminta näkyy arkipäivässä?
– Sosialidemokraatit ovat olleet rakentamassa hyvinvointiyhteiskuntaamme ja tämä historia näkyy mm. maksuttomana koulutuksena, oikeutena lasten päivähoitoon sekä työelämän saavutuksina. Työtä on edelleen vaikka maailma saattaakin välillä vaikuttaa valmiilta. SDP puolustaa vahvasti mm. työelämässä jaksamista sekä kunnallisia palveluita jotka ovat osa jokapäiväistä arkeamme.

Olisin kiinnostunut puolueen toiminnasta, miten mukaan pääsee ja mitä jäsenyys maksaa?
– Puolueeseen pääset liittymään täyttämällä yhteystietosi klikkaamalla tästä. Voit liittyä myös täyttämällä itse jäsenlomakkeen ja lähettämällä sen puolueelle. Liittymällä puolueeseen liityt myös paikkakuntasi puolueosastoon, jossa pääset vaikuttamaan paikalliseen politiikkaan. Puolueen jäsenyys maksaa 57 euroa vuodessa. Mutta eriperustein on mahdollisuus alennettuun jäsenmaksuun, esimerkiksi nuorten (alle 25v) jäsenmaksu on vuodessa vain 13 euroa.