SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Lisää rahaa tieverkon kunnostamiseen ja ylläpitoon

Etelä-Savon maakuntahallituksen sosialidemokraattisen ryhmän kannanotto 19.5.2014

Lisää rahaa tieverkon kunnostamiseen ja ylläpitoon

Etelä-Savon maakunta on vesistöjen pilkkoma, pitkien välimatkojen maakunta, jossa on tiheä alemman tieverkon tiestö. Valtion kehysriihessä tekemät leikkaukset vähentävät perustienpidon tierahoja 100 miljoonalla. Ryhmämme vaatii päätöksen peruuttamista.

Teiden hoitoa, ylläpitoa ja parannuksia ei saa venyttää ja siirtää hamaan tulevaisuuteen. Teiden ja siltojen kuntoa ei saa päästää rapistumaan ja siirtää ongelmaa tuleville sukupolville.

Alemman tieverkon kunnossa pitäminen lisää työtä, verotuloja ja liikevaihtoa Etelä-Savossa. Teiden parantaminen lisää paikallisten maanrakennusyritysten työmahdollisuuksia ja mahdollistaa puun ja koneiden kuljetukset. Myös asuminen ja yrittäminen haja-asutusalueella paranee toimivampien yhteyksien kautta.

Työttömyyden pienentämiseksi sovittu maltillinen palkkaratkaisu kaipaa tuekseen vahvaa investointien liikkeelle lähtöä. Kuntien ja valtion on korkean työttömyyden aikana investoitava julkiseen rakentamiseen kuten kouluihin, päiväkoteihin, liikenneväyliin ja muihin kasvua tukeviin kohteisiin ja koulutukseen. Yhteiskunnan on tuettava työllisyyttä ja ylläpidettävä kotimarkkinoiden kysyntää. Tämä on perinteinen, mutta toimiva keino. Keinoa on nykyaikaistettava siten, että urakat ja hankinnat kilpailutetaan niin, että ne tukevat aluetaloutta ja työllistävät paikallisia asukkaita työehtosopimusten mukaisin palkoin.

Mikkelissä 19.5.2014

Etelä-Savon maakuntahallituksen sd-ryhmä:
Teemu Hirvonen, Savonlinna, maakuntahallituksen 1 vpj.
Mikko Hokkanen, Kangasniemi, maakuntavaltuuston 2. vpj.
Satu Taavitsainen, Mikkeli, maakuntahallituksen jäsen
Markku Lahikainen, Mikkeli, maakuntahallituksen jäsen