Kymendemarit lopettavat tilinsä Nordea- ja Sampo-pankeista

Kymen Sosialidemokraattinen Piiri ry sai tarpeekseen Wahlroosin yhteiskunnallista kannanotoista. ”Kymen demareiden rahoilla ei jatkossa tueta Wahlroosin johtamaa yksityistä rahakonsernia eikä monikansallista Sampoa”, totesi Kymen Sosialidemokraattien puheenjohtaja Tuomas Valtonen.

Kymen demarit päättivät piirihallituksensa kokouksessa 4.3. siirtää rahansa pois pikkuhiljaa niin Sammosta kuin myös Nordeasta.

”Aikataulu on, että kesäkuun alussa kaikki säästöt on siirretty paikallisen osuuspankin hoidettavaksi. Tällä tavalla haluamme tukea ennemmin vaalipiirin sisällä toimivaa osuuspankkia kuin monikansallista Sampoa ja Wahlroosin johtamaa Nordeaa. Uskomme, että näin tuemme paremmin alueellista toimintaa, kun siirrämme omat rahamme paikalliseen pankkiin” puheenjohtaja Valtonen toteaa.

”Samalla tämä on meidän kannanottomme pakkimaailman myllerryksiin. Me emme halua olla tukemassa pankkien optiojärjestelmiä, jossa johtajat rikastuvat ja samaan aikaan työntekijöiden kanssa käydään yt- neuvotteluita”, Valtonen lopettaa.

Kymen Sosialidemokraattinen Piiri ry
Tuomas Valtonen