Kymen Sosialidemokraatit ihmettelevät hallituksen vaalipiiriratkaisua.

Kymen demarit ihmettelevät vaalipiiriratkaisua, joka hallituksessa tehtiin porvarien voimin. Nyt syntynyt ratkaisu kertoo, kuinka vaalipiirijaot on otettu vallanjaon kappaleiksi ilman, että asukkaiden ja alueiden ääntä kuunnellaan. Sosialidemokraattien ajama linja on ollut, että Itä-Suomen vaalipiiri muodostuu nykyisistä Etelä-Savon, Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan vaalipiireistä.

Nyt syntynyt ratkaisu Etelä-Savon ja Kymen vaalipiirin yhdistämisestä kertoo sen, ettei hallituksella ja varsinkaan Vihreillä ollut minkäänlaisia haluja kuulla alueiden ääntä, vaan ratkoa helsinkiläisten egovihreiden ongelmat maakuntien mielipiteet uhraamalla. Myöskään muut porvaripuolueet eivät ole halunneet kuunnella maakuntien ääntä. Kymen Sosialidemokraatit pelkäävät, että nyt alkanut vaalipiirikikkailu saa jatkoa neljän vuoden välein, kun tulevat hallituspuolueet jakavat itselleen mahdollisimman edullisia vaalipiirijakoja.

Kun hallitus on nyt päätöksensä tehnyt, ei Kymen Sosialidemokraattinen piiri jää valittamaan asiasta, vaan alkaa työstää tulevaisuuden muutoksia mahdollisimman nopeasti Etelä-Savolaisten tovereiden kanssa yhdessä. Yhdessä miettimällä ja tehden, saamme parhaimmalla mahdollisella tavalla ajettua alueidemme asioita eteenpäin.