SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Kotkan ja Haminan Sos. dem. Kunnallisjärjestöjen vetoomus väylämaksun poistamiseksi

Kotkan Sos.dem. kunnallisjärjestön puheenjohtaja Jari Luumi ja Haminan Sos.dem. kunnallisjärjestön puheenjohtaja Ville Virtanen luovuttivat sunnuntaina valtiovarainministeri Jutta Urpilaiselle vetoomuksen väylämaksujen poistamiseksi.

Etelä – Kymenlaakso on ollut vuosikaudet suuren rakennemuutoksen kourissa. Alueen työttömyys on 17% tasolla joka on huomattavasti maan keskiarvoa korkeampi. Kotka Hamina alueella toimii Suomen suurin satama jolla on tärkeä merkitys Venäjän tavaran kauttakulku sekä myös kotimaan tuonti -ja vienti satamana ja näin ollen satamaan ja sen ympärille on syntynyt ajan myötä tuhansia työpaikkoja. Suomen satamien yksi kilpailutekijä on luotettavuus, mutta Rikkidirektiivin astuessa voimaan tämä ei tule riittämään ja siksi alueella on pohdittu tämän vaikutusta sataman toimintaedellytyksiin ja sen mahdollista vaikutusta uusien työpaik…kojen luomiseen sekä nykyisten työpaikkojen säilymiseen, koska nyt on jo havaittavissa, että liikenteen siirtämiseksi muihin maihin on selvästi painetta väylämaksujen suhteen joita kilpailija maissa ei ole. Varustamot ja tietysti tavaran toimittaja etsivät koko ajan edullisempia ja tuottavampia reittejä tavaran saamiseksi määrän päähän ja siksi Kotkan -ja Haminan Sos. dem Kunnallisjärjestöt esittää, että Valtionvarainministeriö poistaisi väylämaksut jotta HaminaKotka ja muidenkin Suomen satamien kilpailukyky turvattaisiin jatkossa kiristyvillä markkinoilla ja pystyisimme takaamaan Suomen satamien kilpailukyvyn. Samalla toimitamme lisäksi Valtiovarainministeriölle HaminaKotka Satama Oy:n vetoomuksen josta voi todeta selkeästi ongelman joka väylämaksujen suhteen nykyisessä tilanteessa on vertailu maihin nähden.

Jari Luumi Kotkan Sos.dem Kunnallisjärjestön puheenjohtaja
Ville Virtanen Haminan Sos.dem Kunnallisjärjestön puheenjohtaja