Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

KEVÄTPIIRIKOKOUS 12.4.2014

KANNANOTTO

VIENNIN RATTAAT RULLAAMAAN

Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan peruslähtökohta ja SDP:n toiminnan punainen lanka on TYÖ. Teollisuuden ja viennin rattaat on saatava rullaamaan. Kilpailukykyä on parannettava ja osaamista vahvistettava. Tutkimus- ja tuotekehittelyyn on satsattava nykyistä enemmän ja teollisuuden energia- ja kuljetuskustannuksia on laskettava. Yritysten on kannettava oma kortensa kekoon investoimalla Suomeen.

Suomi on noin 7 prosenttiyksikköä jäljessä työllisyysasteessa muihin pohjoismaihin verrattuna. Kaakkois-Suomen sosialidemokraattien mielestä on yksi asia, josta emme voi tinkiä tulevaisuudessakaan – työikäiset on pidettävä töissä. Yhden prosenttiyksikön työllisyysasteen nousu tuo miljardin enemmän rahaa julkiseen talouteemme. Työstä on saatava sellainen palkka, että sillä pystyy itsensä ja perheensä elättämään. Me sosialidemokraatit emme hyväksy kilpailukyvyn parantamista palkansaajien tuntipalkasta tinkimällä, osa-aikatyöntekijöitä riistämällä ja työehtosopimusten yleissitovuudesta luopumalla.

VT6, PITKÄÄN ODOTETTU TULOS KEHYSRIIHESTÄ

Haasteellisesta kehysriihestä tullut päätös pitää VT6 toteutettavien liikennehankkeiden listalla oli Kaakkois-Suomen Sosialidemokraateille iloinen uutinen. Hankkeen aloittaminen jo tämän vuoden puolella tukee työllisyyttä ja huolen aiheena ollutta liikenneturvallisuutta. Työllisyyden näkökulmasta Kaakkois-Suomessa olisi elintärkeää saada liikkeelle myös Imatra-Luumäki -kaksoisraiteen rakentaminen sekä VT5:n Mikkeli-Juva perusparannus.

SDP SUURIMMAKSI PUOLUEEKSI

Äänestäjien luottamus saadaan palautettua vain tekojen kautta. SDP:n on asetettava tavoitteeksi suurimman puolueen asema ja johtava rooli suomalaisen yhteiskunnan kehittäjänä.

Piirikokous asetti ehdokkaiksi puoluevaltuustoon seuraavat henkilöt: Henna Purtilo, Kouvola, Timo Nyberg, Kouvola, Arto Seppälä, Mikkeli, Kaija Kollanus, Pieksämäki, Niina Malm, Imatra, Mikko Valtonen, Lappeenranta, Teppo Järnstedt, Kotka ja Nina Peltonen, Hamina.

Varalle seuraavassa järjestyksessä: 1. Päivi Mäenpää, Mäntyharju, 2. Anu Paalanen, Lappeenranta, 3. Tiina Montonen, Kotka, 4. Eemeli Lehtinen, Iitti, 5. Mikko Hokkanen, Kangasniemi, 6. Ilkka Nokelainen, Imatra, 7. Kari Huovila, Pyhtää ja 8. Anne Tuoma, Kouvola.