Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

KEVÄTPIIRIKOKOUS 12.4.2014

KANNANOTTO

VIENNIN RATTAAT RULLAAMAAN

Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan peruslähtökohta ja SDP:n toiminnan punainen lanka on TYÖ. Teollisuuden ja viennin rattaat on saatava rullaamaan. Kilpailukykyä on parannettava ja osaamista vahvistettava. Tutkimus- ja tuotekehittelyyn on satsattava nykyistä enemmän ja teollisuuden energia- ja kuljetuskustannuksia on laskettava. Yritysten on kannettava oma kortensa kekoon investoimalla Suomeen.

Suomi on noin 7 prosenttiyksikköä jäljessä työllisyysasteessa muihin pohjoismaihin verrattuna. Kaakkois-Suomen sosialidemokraattien mielestä on yksi asia, josta emme voi tinkiä tulevaisuudessakaan – työikäiset on pidettävä töissä. Yhden prosenttiyksikön työllisyysasteen nousu tuo miljardin enemmän rahaa julkiseen talouteemme. Työstä on saatava sellainen palkka, että sillä pystyy itsensä ja perheensä elättämään. Me sosialidemokraatit emme hyväksy kilpailukyvyn parantamista palkansaajien tuntipalkasta tinkimällä, osa-aikatyöntekijöitä riistämällä ja työehtosopimusten yleissitovuudesta luopumalla.

VT6, PITKÄÄN ODOTETTU TULOS KEHYSRIIHESTÄ

Haasteellisesta kehysriihestä tullut päätös pitää VT6 toteutettavien liikennehankkeiden listalla oli Kaakkois-Suomen Sosialidemokraateille iloinen uutinen. Hankkeen aloittaminen jo tämän vuoden puolella tukee työllisyyttä ja huolen aiheena ollutta liikenneturvallisuutta. Työllisyyden näkökulmasta Kaakkois-Suomessa olisi elintärkeää saada liikkeelle myös Imatra-Luumäki -kaksoisraiteen rakentaminen sekä VT5:n Mikkeli-Juva perusparannus.

SDP SUURIMMAKSI PUOLUEEKSI

Äänestäjien luottamus saadaan palautettua vain tekojen kautta. SDP:n on asetettava tavoitteeksi suurimman puolueen asema ja johtava rooli suomalaisen yhteiskunnan kehittäjänä.

Piirikokous asetti ehdokkaiksi puoluevaltuustoon seuraavat henkilöt: Henna Purtilo, Kouvola, Timo Nyberg, Kouvola, Arto Seppälä, Mikkeli, Kaija Kollanus, Pieksämäki, Niina Malm, Imatra, Mikko Valtonen, Lappeenranta, Teppo Järnstedt, Kotka ja Nina Peltonen, Hamina.

Varalle seuraavassa järjestyksessä: 1. Päivi Mäenpää, Mäntyharju, 2. Anu Paalanen, Lappeenranta, 3. Tiina Montonen, Kotka, 4. Eemeli Lehtinen, Iitti, 5. Mikko Hokkanen, Kangasniemi, 6. Ilkka Nokelainen, Imatra, 7. Kari Huovila, Pyhtää ja 8. Anne Tuoma, Kouvola.