Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu. #opiskelija #huoltajakorotus #perhe #puoliväliriihi #silmänkääntötemppusosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallitus teki puoliväliriihessä huoltajakorotuksen perheellisille opiskelijoille, hyvä niin. Iso kuva on kuitenkin varsin toinen. Ensin hallitus leikkasi opiskelijoiden opintotuesta 86 euroa kuukaudessa ja sen jälkeen antoi puoliväliriihessä perheellisille opiskelijoille 75 euron huoltajakorotuksen. Lopputulos = perheellinen opiskelija saa 11 euroa vähemmän opintotukea kuin vuonna 2015. Näin tehdään oikeaoppinen silmänkääntötemppu.Sosialidemokraatit SDP

Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Kevätpiirikokouksen julkilausuma

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry:n kevätpiirikokouksen julkilausuma 25.4.:

HALLITUS KYSYMYKSEN RATKAISEE HALLITUSOHJELMAN SISÄLTÖ
SDP:n kansanliikkenä on vahvasti oltava puolustamassa heikommassa asemassa olevia, pienituloisia, palkansaajia, lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Riippumatta siitä, onko puolue oppositiossa vai hallituksessa tinkimätön työ ihmisten arjen parantamiseksi jatkuu.

Kaakkois-Suomen Sosialidemokraattien mielestä hallitusvastuusta voidaan keskustella, mikäli tavoitteitamme voidaan riittävässä määrin sijoittaa hallituksen ohjelmaan.

HYVINVOINTI KUULUU KAIKILLE

Vaalikentillä kannettiin suurta huolta palveluiden heikentymisestä sekä ihmisten eriarvoistumisesta.  Suomalaisen hyvinvoinnin rapautuminen on pysäytettävä ja tehtävä tarvittavat korjaukset.

Peruspalvelut ja hyvinvointi kuuluvat kaikille, ei vain heille, joille ne ovat rahalla ostettavissa. Ikäihmisten ja lapsiperheiden toimeentulo, työttömyys, peruspalveluiden saatavuus sekä omaishoitajien asema ovat meille keskeisiä kysymyksiä, joiden eteen on välittömästi ryhdyttävä työskentelemään.

KATSE YHDESSÄ TULEVAAN
Sosialidemokraattisille arvoille, kuten heikompien puolustamiselle, on edelleen vahvasti tarvetta. Oman joukkomme on nyt katsottava vahvasti tulevaan, tiivistettävä rivejään ja piirrettävä ihmisille vahvempi kuva siitä, miten arvojemme mukaista yhteiskuntaa tulevaisuudessa rakennetaan.