Kevätpiirikokouksen julkilausuma

KEVÄTPIIRIKOKOUKSEN JULKILAUSUMA

27.4.2013

TYÖLLISYYS SAATAVA NOUSUUN
Kymen Sosialidemokraattisen piirin kevätpiirikokous haluaa aktiivisia toimia työllisyyden parantamiseksi. Alueemme kasvavat työttömyysluvut ovat hälyttäviä ja etenkin nuorten työttömyyden kasvu ja pitkäaikaistyöttömyys on saatava katkaistua. Jatkuvat irtisanomisuutiset eivät kerro elinkeinoelämän vastuullisuudesta. Hallituksen toimet kasvun ja työllisyyden eteen ovat olleet merkittäviä, nyt odotetaan työllisyystekoja myös elinkeinoelämän puolelta.

Kymen Sosialidemokraattisen piirin piirikokous pitää käsittämättöminä yritysjohtajien näkemyksiä siitä, että kilpailukyvyn jarruina olisivat työntekijöiden palkat ja työsopimusten joustamattomuus. Suomalaisen työn laatu ja sopimisen kulttuuri ovat pitäneet Suomen rattaat pyörimässä. Piirikokous kannattaa harmaantalouden ja veroparatiisien vastaista toimintaa, jotta verorahat saataisiin valtiolle ja kuntiin, missä niitä tarvitaan.

VT6 ODOTETTU KEHYSRIIHEN PÄÄTÖS
Kymen Sosialidemokraatit ovat tyytyväisiä kehysriihen päätökseen pitää VT 6 toteutettavien liikennehankkeiden listalla. Hankkeen toteuttaminen tukee merkittävästi alueemme kehittymistä ja matkailua mutta ennen kaikkea myös tieturvallisuuden parantumista.

KAAKKOIS-SUOMEEN SDP:n SUURIN PUOLUEPIIRI
Kymen Sosialidemokraattisen piirin kevätpiirikokous on tehnyt periaatepäätöksen puoluepiirien yhdistämisestä Etelä-Savon kanssa. Vuoden 2014 alusta aloittava uusi puoluepiiri on jäsenmäärältään SDP:n suurin piiri.Valmistelut piirienyhdistymisestä on tehty hyvässä yhteishengessä ja uudella puoluepiirillä on kaikki edellytykset entistä näkyvämpään ja dynaamisempaan SDP:n toimintaan Kaakkois-Suomessa.Toiminta työn ja oikeudenmukaisuuden puolesta jatkuu!