Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

Jouni Backman Työväen urheiluliiton pääsihteeriksi

Suomen Työväen Urheiluliitto TUL ry on valinnut savonlinnalaisen Jouni Backmanin liiton pääsihteeriksi toimen nykyisen haltijan Janne Ollikaisen jäädessä vuodeksi vuorotteluvapaalle marraskuuna alussa.

”TUL on viime keväänä uudistanut strategiansa sekä tehnyt päätökset uudesta alueellisesta organisoitumisesta. Saamme Jounin avulla lisävahvistusta alkaneen muutoksen loppuun saattamiseen. On hienoa saada Jouni Backmanin vahva kokemus kansalaistoiminnasta ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta perinteikkään suomalaisen liikuntajärjestön käyttöön”, sanoo liiton puheenjohtaja Sirpa Paatero.

”On mukava palata TUL:n palvelukseen. Palata siksi, että olin jo vuonna 1982 TUL:n projektisihteerinä ja saman vuosikymmenen lopulla liiton nuorisojaoston puheenjohtajana. Suomalainen liikuntajärjestötoiminta on monin tavoin tuttua pitkältä ajalta, mm. kuuden vuoden kaudesta Nuori Suomi ry:n puheenjohtajana. Aktiivisena kuntourheilijana on hienoa päästä käytännössä toteuttamaan TUL:n uutta vahvaa strategiaa ja edistämään suomalaisten hyvinvointia ” ,toteaa Jouni Backman.

Vuodeksi vuorotteluvapaalle jäävä Janne Ollikainen on toiminut TUL:n pääsihteerinä tammikuusta 2010 asti. ”Viime talvena vedettyjen liiton strategiaprosessin ja alueellisen toiminnan uudistamiseen tähtäävän prosessin läpivienti olivat vaativia, mutta päätösten jälkeen itselle heräsi halu vetää henkeä. Hienoa, että suomalaisessa työelämässä on vuorotteluvapaan kaltainen mahdollisuus”, sanoo Ollikainen.

Suomen Työväen Urheiluliitto TUL ry on valtakunnallinen liikuntajärjestö, jonka tavoitteena edistää suomalaisten elinikäistä harrasteliikuntaa sekä amatöörikilpaurheilua kansallisesti ja kansainvälisesti. TUL ry:llä on jäsenenä yli 700 aktiivisesti toimivaa suomalaista liikunta- ja urheiluseuraa.

Lisätietoja:puheenjohtaja Sirpa Paatero puh.050 512 1602

Jouni Backman 0405882569