SDP:n tänään julkaisema raportti kertoo, miten avautuvat sotemarkkinat vaikuttavat yrityksiin ja niiden verosuunnitteluun. Tuloksista voidaan nähdä, että uudet sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla. Näin ei voi olla - veronkierto on saatava kuriin! Lue koko raportti nettisivuiltamme! #veronkierto #verosuunnittelu #verot #politiikkasosialidemokraatit

Avautuvat sote-markkinat kiinnostavat kansainvälisiä pelureita, jotka karsivat kuluja aggressiivisella verosuunnittelulla, arvioi SDP:n eduskuntaryhmän tänään julkistettu raportti. – Hallituksen sote-kaavailut ovat johtaneet alan keskittymiseen. Niin sanottu valinnanvapausmalli johtaisi siihen, että muutamat kansainväliset konsernit kaappaisivat markkinat, jotka avautuvat ensi vuoden lopussa. Juuri tällaisiin yrityksiin verosuunnittelu on keskittynyt, kansanedustaja Timo Harakka sanoo.Sosialidemokraatit SDP

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Suomessa tarvitaan laki kivun hoitamiseen. Surullista. Sen pitäisi kuulua joka lääkärin osaamisalueeseen. Mutta näin ei ole. Uskomatonta!

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Olin tänään ihanan radio- ja nykyään tv-juontajan Tuija Pehkosen vieraana. Ensi lauantaina kuulet ajatuksiani tästä TTK kaudesta ja muistelen myös omiani muutaman vuoden takaa. 💃🏼nasimarazmyar

Jutta Urpilainenshared tweet on Twitter

Tärkeä päivä;ennakkoäänestys alkoi&Bengt Holmström puhui eduskunnassa.Tyylilleen uskollisena hän haastoi pohtimaan asioita eri näkökulmista.

Koulumaailma on jatkuvassa myllerryksessä. Kansanedustajat Joona Räsänen, Eeva-Johanna Eloranta, Merja Mäkisalo-Ropponen, Jukka Gustafsson, Krista Kiuru, Sanna Marin ja Ilkka Kantola kertovat kahdella lauseella mikä kouluissa on hyvin, missä mennään mönkään ja mitä pitää laittaa kuntoon. Katso terveiset, tykkää ja jaa eteenpäin, jos koulutus on sinulle sydämen asia!Sosialidemokraatit SDP

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Olen ollut ehdokkaana 15 kertaa ja ajattelin tän menevän rutiinilla. Mutta voi, kun aamun eka puhelu tuli Vaasasta ja soittaja sanoi menevänsä #äänestä'mään! Meni melkein jalat alta ja oli ihana jutella! Yhtä jännittävää ja yhtä nöyrä olo kuin aiemminkin. Jokainen ääni on joka kerta uusi. Ja kunnioitan luottamusta, sillä jokainen ääni on henkilökohtainen ja uniikki. #demokratia #äänestäminen #kuntavaalit2017 I ❤️#Vaasa #Vasa #ennakkoäänestys alkoi siis tänään! Henkkarit mukaan ja äänestämään! Lopsis!miapetrakumpula

Milloin hallitus aikoo tarttua toimeen perhevapaiden uudistamiseksi, kysyvät entiset perheministerimme Susanna Huovinen, Maria Guzenina ja Tuula Haatainen. Uudistamisen tarpeesta on laaja yhteisymmärrys. Oma mallimme tarjoaa joustavampaa arkea perheille. Jos kannatat joustavuutta perhevapaisiin, jaa viesti eteenpäin.Sosialidemokraatit SDP

Antti Lindtmanshared tweet on Twitter

Voisiko Holmströmin puheen yksityisen ja julkisen sektorin rooleista kiteyttää niin, että yhteiskuntaa ei pidä yrittää johtaa kuin yritystä.

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Bengt Holmströmillä todella vakuuttava ja ajatuksia herättävä esiintyminen eduskunnassa. Julkisen ja yksityisen raja. Soteen hyvät ohjeet.

Yleinen 12:49

Suomalainen työväenliike alkoi muotoutua 1880-luvulla. Sen syntyyn vaikuttivat useat eri syyt. Voimakas teollistuminen muutti jyrkästi yhteiskuntarakenteita, ulkomaisilta työväenliikkeiltä saatiin poliittisia vaikutteita ja lisäksi vapaamielisimmät oikeistolaiset halusivat torjua ne seuraukset, joita yhteiskunnallisten epäkohtien kärjistymisellä olisi.

Viipurin läänin ensimmäiset työväenyhdistykset perustettiin Kotkaan ja Viipuriin vuonna 1888. Haminan työväenyhdistys syntyi 1890, Kymin 1896, Myllykosken 1897 ja Hallan (Tiutisen) 1898. Työväenyhdistykset eivät aluksi toimineet varsinaisesti työväestön ehdoilla; ns. wrightiläisyyden aika jatkui aina 1900-luvun ensimmäisiin vuosiin.

1890-luvulla työläisten ja sosialistisia herätteitä saaneiden vaikutus työväenyhdistyksissä kasvoi. Turussa 1899 pidetyssä kokouksessa perustettiin Suomen Työväenpuolue ja hyväksyttiin sille ohjelma ja organisaatio.

Suomen Sosialidemokraattinen puolue syntyi Forssan kokouksessa 1903, jossa työväenpuolueen periaateohjelama selvennettiin tavoitteiltaan sosialidemokraattiseksi.

Puolueen jäsenmäärän räjähdysmäinen kasvaminen ja lähestyvät ensimmäiset yleiset ja yhtäläiset eduskuntavaalit pakottivat muovaamaan uudelleen puolueen rakennetta. Oulun kokouksessa 1906 päätettiin puolueen sääntöjen uudistamisesta ja organisaation muutoksesta. Puolueen johdon ja yhdistysten välille syntyivät vaalipiirijärjestöt.

Kymen läänin Sosialidemokraattisen Piiri ry:n edeltäjän, Viipurin läänin läntisen sosialidemokraattisen piirin perustaminen tapahtui 16. pnä syyskuuta 1906 Kouvolassa. Kokouksessa valittiin kaksi piiritoimikuntaa, toinen Viipuriin ja toinen Kotkaan.

Piiritoimikunnan kirjasivat ensimmäisessä kokouksessaan eduskuntavaaleja varten seuraavia tunnuslauseita; Kotkaan ”Nälkäisille leipää ja sorretuille oikeutta”, Viipuriin ”Väkijuomain kieltolaki”, Lappeenrantaan ”Sosialismi voittoon”, Haminaan ”Maata Maattomille” sekä Kouvolaan ”Pois köyhiltä liialliset verot”.

1939-43 Sodan pyörteissä. Sotien aikainen viisivuotiskausi oli epäilemättä raskain ja vaiherikkain koko piirijärjestön olemassa olon aikana. Sotatilan aiheuttamien yleisten vaikutusten lisäksi varsinaisten sotatoimien tuhoisa vaikutus piirin alueella oli huomattavan suuri. Piirin itäisin osa, Viipuri ympäristöineen sekä saaristo- ja rannikkoseudut joutuivat pian sodan alettua joko sotanäyttämöksi tai muuten sotatoimialueeksi, josta siviiliväen oli paettava. Tästä johtui luonnollisesti järjestötoiminnan täydellinen pysähdys.

Moskovan rauhassa Neuvostoliitolle luovutettiin alue, joka vastasi 37 prosenttia piirin koko pinta-alasta. Siellä asui ennen sodan alkamista yli puolet piirin väestöstä sekä toimi viisi kunnallisjärjestöä ja 42 puolueosastoa. Piirin toiminnan jatkaminen näytti miltei toivottomalta sitäkin suuremmalla syyllä, kun piirijärjestö menetti vanhan kotipaikkansa Viipurin ja kaiken omaisuutensa. Viipurin luovutuksen yhteydessä saatiin pelastetuksi vain arkiston tärkein osa ja elokuvakoneet. Moskovan rauhassa menetetylle alueelle jäi piirin 63 työväentalosta 29. Sotatoimien yhteydessä niistä tuhoutui täydellisesti 18 ja kymmenen vaurioitui käyttökelvottomiksi. Erittäin raskas menetys oli Kotkan työväentalon tuhoutuminen pommituksessa 6. heinäkuuta 1941. Sen yhteydessä tuhoutui sinne sijoitettuun piiritoimistoon juuri hankittu kalusto ja toimintavälineistö sekä Viipurista pelastettu arkisto.

Piirin toiminnan painopiste siirtyi sodan aikana luonnollisesti Kymenlaaksoon. Piirin kotipaikaksi tuli Kotka ja Viipurin alue sai oman alipiiritoimikuntansa.

Vuoden 1945 piirikokouksessa päätettiin piirin nimi Kymen läänin Sosialidemokraattinen Piiri ry.

Vuoden 1996, 24.11. pidetyssä piirikokouksessa piirijärjestön nimeksi päätettiin Kymen Sosialidemokraattinen Piiri ry.

Vuoden 2001 kevätpiirikokouksessa piirin nimenmuutos tuli esille Kouvolan Ty:n aloitteessa, missä nimeksi ehdotettiin Kaakkois-Suomen Sosialidemokraattinen Piiri ry. Piirikokous palautti aloitteen piirihallitukselle lisäselvityksiä varten.