”Ehdottomasti ylpeyden aihe” – Kaakkois-Suomessa sosialidemokraateilla 650 ehdokasta

Kunnallisvaalien ehdokasasettelu päättyi tiistaina. Kaakkois-Suomessa on kahdessakymmenessäyhdeksässä kunnassa mahdollisuus äänestää sosialidemokraatteja. Ehdokkaita asetettiin SDP:n listoille kaikkiaan 650.

Vaalipiirin suurimmista kaupungeista Mikkelissä, Kouvolassa, Haminassa ja Imatralla demarit jättivät muihin puolueisiin verrattuna suurimmat listat. Myös Kotkassa, Lappeenrannassa, Pieksämäellä ja Savonlinnassa päästiin hyvään ehdokasasetteluun. Vaikka täyden listan tavoitteesta suurissa kaupungeissa jäätiin, on lopputulos Kaakkois-Suomen sosialidemokraattien puheenjohtajan Teemu Hirvosen mielestä kuitenkin hyvä. Myös pienemmissä kunnissa on tehty ansiokasta työtä ehdokashankinnassa.

Hirvosen mukaan ehdokkaina on monipuolisesti arjen asiantuntijoita.

– 650 ehdokasta, jotka ovat valmiita laittamaan itsensä likoon paremman inhimillisen politiikan ja oman kotikuntansa asukkaiden puolesta on ehdottomasti ylpeyden aihe, Hirvonen toteaa.

Hän on iloinen, että myös nuoria on saatu mukaan. Alle 30-vuotiaita ehdokkaista on 27.

Vuoden 2012 kuntavaaleissa SDP oli Kymen vaalipiirin suurin puolue ja Etelä-Savossa toiseksi suurin.